Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Tips om opbergruimte te creëren op kantoor

Tips om opbergruimte te creëren op kantoor

Een opgeruimd kantoor is een productief kantoor. Soms kan het echter lastig zijn om aan voldoende opbergruimte te komen om alle spullen netjes te kunnen wegwerken. Gelukkig zijn er verschillende manieren om meer opbergruimte te creëren op kantoor. In dit blogbericht bespreken we daarom enkele handige tips en trucs, zodat jouw kantoor netjes en overzichtelijk blijft. 

1. Gebruik verticale ruimte

Vaak wordt de ruimte boven de tafel of bureau niet optimaal benut. Maak gebruik van de hoogte door planken of rekken aan de muur te bevestigen waarop je spullen kunt opbergen. Zo kun je bijvoorbeeld mappen, ordners en boeken kwijt. Daarnaast zou je kunnen kiezen voor kasten die tot aan het plafond komen, zodat je alle ruimte optimaal kunt benutten. 

2. Kies voor multifunctionele meubels

Een andere manier om meer opbergruimte te creëren op kantoor, is door te kiezen voor meubels die meer dan één functie hebben. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een opbergkast met een ingebouwd bureau of een ladekast met wieltjes die je kunt verplaatsen als je meer ruimte nodig hebt.

3. Ga voor slimme opbergoplossingen

Er zijn verschillende slimme opbergoplossingen op de markt die specifiek ontworpen zijn om meer opbergruimte te creëren op kantoor. Denk bijvoorbeeld aan lades die onder het bureau kunnen worden bevestigd, boekensteunen die ervoor zorgen dat je boeken rechtop blijven staan of magneetborden om notities en papieren op te hangen. 

4. Maak gebruik van opbergtassen en dozen

Opbergtassen en dozen zijn handige opbergoplossingen voor spullen die je niet vaak nodig hebt, zoals oude tijdschriften, decoratie of seizoensgebonden items. Berg ze op in dozen of opbergtassen en plaats ze op een plek die niet in de weg staat, zoals bovenop een kast of achter een schot. 

5. Maak gebruik van archiefkasten

Een archiefkast is een goede oplossing voor het opbergen van papieren en documenten die je nog niet digitaal wilt archiveren. Zorg ervoor dat je de archiefkast zo efficiënt mogelijk gebruikt, bijvoorbeeld door gebruik te maken van hangmappen en tabbladen. Wanneer je de documenten of klappers voorziet van een label, is het in één oogopslag duidelijk waar je welke documenten kunt vinden. Dit maakt het voor iedereen een stuk makkelijker om snel bepaalde documenten te vinden. 

6. Minimaliseer de papierstroom

Probeer de papierstroom op kantoor zoveel mogelijk te minimaliseren. Stuur facturen, offertes en andere documenten zo veel mogelijk digitaal en print alleen als het echt noodzakelijk is. Zo voorkom je dat er onnodig veel papier op kantoor rondslingert. 

7. Organiseer je kabels

Kabels nemen vaak veel ruimte in beslag en kunnen voor een rommelige uitstraling zorgen. Zorg ervoor dat je kabels netjes georganiseerd zijn door gebruik te maken van kabelclips en kabelgoten. 

Opgeruimd staat netjes

Zoals je wellicht al merkt, zijn er tal van manieren waarop je meer opbergruimte kunt creëren op kantoor. Met deze tips kun je alles hopelijk een stuk overzichtelijker opbergen, waardoor het kantoor er netjes uitziet. Niet alleen is dit fijn voor de efficiëntie op werk, maar straal je op deze manier professionaliteit uit naar zakenpartners of klanten die op bezoek komen. 

    24-04-2023 11:45     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.